סערת 'קול יעקב • הגר"א בקשי דורון: "אל תעזבו את הישיבה!"

    איתי גדסי 3 Comment on סערת 'קול יעקב • הגר"א בקשי דורון: "אל תעזבו את הישיבה!"
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סערת ישיבת 'קול יעקב': שני בחורים מישיבת 'קול יעקב' בראשות הגאון הגדול רבי יהודה עדס הגיעו להתייעץ עם הראשון לציון הגר"א בקשי דורון הודות הסערה בישיבתם ובפיהם שאלה, "האם יש מקום לעזוב את הישיבה?".

    סערת 'קול יעקב' • כך הגיב ראש הישיבה הגר"י עדס על החשיפה ב'קול חי'

    הגר"א הפתיע וענה להם בשלילה מוחלטת, כמו"כ, הם הופתעו לשמוע דברים ברורים בנושא "ראש הישיבה מוכר לנו עשרות בשנים, כמעמיד תלמידים ת"ח יראים ושלמים, וכמבין בנפש האדם", אמר הראש"ל והוסיף "כי אין להתייחס לסיפור ספציפי ושולי – והעיקר הוא הגדילה הרוחנית בתורה וירא"ש".

    כזכור, אתר 'קול חי' חשף את הסערה בישיבת 'קול יעקב', כאשר 11 בחורים נזרקו מהישיבה על ידי ראש הישבה זאת בעקבות מרידתם בקו הנהוג בישיבה והליכתם אחרי פסקי מרן הגר"ע יוסף זצ"ל.

    בדברים שנשא ראש הישיבה הגר"י עדס הוא תקף את אותם בחורים ואמר כי "אתם צריכים להבין, הרב עובדיה היה תלמיד חכם עצום, גאון וגדול בתורה, הוא סלל דרך בהלכה ובהשקפה, וגם אז, דבקנו בדרכנו והלכנו לאורם של רבותינו".

    הרב עדס המשיך ואמר כי "בטח עכשיו, למרות הממשיכים והדרכים השונות, אנחנו לא הולכים בדרך הזאת. אנחנו פה לא פותחים יביע אומר. יש לישיבה קו על פיו היא מתנהלת כבר עשרות שנים, והקו הזה ידוע לכולם".

    לאחר מכן התברר כי דבר פרסום דבריו של ראש הישיבה באתר 'קול חי' הגיע לאוזנו, וכך סיפר מקורבו: "מרן ראש הישיבה שמע הבוקר שפרסמו את תוכן שיחתו אמש ברבים. חשבתי שיכעס אך הוא חייך ואמר שכך גם הצעירים ידעו מה הקו של הישיבה ולא יגיעו כאלו שלא מתאימים ללמוד בה".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      לא מבין למה השפה צריכה להיות להעיף. האם אין כאן בחורים שיסתבכו בשידוכים. האם יש כאן קידוש השם. האם היה ניתן להמתין לסוף זמן. מסתמא הגר"י עדס שליט"א שהוא ת"ח מאד שקול, כן שקל את הדברים. אין עניין לחמם את הנושא הנפיץ הזה. ויש להצניעו.

      1. למה תמיד יש אנשים מגינים הרי יש ישיבות משוכנזות כבר עשרות שנים שפרצופם טרם נגלה ובעז"ה בימות המשיח לאט לאט זה יתגלה לרבים מה יוסיף מלחמה ישנה כ"כ למדורה הדעוכה הזאת ממילא שהרי ישיבת קול…. מזמן כבר לא אשכנזית אלא ספרדית ממש וחבל שיהיה עדיין דורות שיבגדו במורשתם למה להתבייש? וכי הרמב"ם התבייש

    2. 2

      הגרא בקשי דורון, אדם מיושב ושקול. רב בר דעת המיושב בדעתו.